لینک استعلام مدرک
آزمون دیجیتال مارکتینگ 2025 هاب اسپات آکادمی
امروز 6 خرداد 1404 نوبت آپدیت مباحث جذاب دیجیتال مارکتینگ شده 😍 هاب اسپات معمولا یک ماه زودتر ایمیل میزنه که باید مدرکتون رو آپدیت کنید، امروز صبح ایمیل اومد که مدرک دیجیتال مارکتینگ شما یک ماه دیگه منقضی میشه و بیا آپدیت کن، ایمیلش واقعا خوش موقع بود چون هنوز دست به کد نشده بودم 😉 رفتم سراغ آزمون …
معمولا HubSpot برای هر آزمونی 60 تا سوال طراحی میکنه و برای قبولی، باید حداقل 45 تا سوال رو جواب درست بدی، اگر حداقل نمره را نگیری، 12 ساعت بعد دوباره میتونی آزمون بدی، سرفصلهای آزمون امسال تغییر نکرده بود ولی بنظرم مفهمومی تر شده بودن، مثل آزمونهای دیگه مشتاق بودم ببینم هوش مصنوعی چه تاثیری در اصول دیجیتال مارکتینگ داشته 😊
لذتبخشترین قسمت آزمونها …
لذتبخشترین قسمت این آزمونها اونجاست که وقتی سوالات بررسی میکنم انگاری دارم سرفصلهای دوره آموزش طراحی سایت خودم را آپدیت میکنم و واقعا خوشحالم از این موضوع 🥰 و باز هم مثل همیشه، تاییدی بود بر این جمله “اصول همیشه ثابت و بدون تغییره” امسال بعضی از موضوعات کلیدی که توی سوالات بود را نوشتم (یه توضیح مختصری میدم در ادامه)
سرفصلهای آزمون امسال
چون سرفصلها جز موارد پایهای و اصولی هستند معمولا تغییری نمیکنن، لااقل تا امسال که تغییر نکرده بودن، نکاتی که در آزمون امسال برای هر سرفصل بود را مینویسم
1- Digital Marketing Fundamentals (مبانی)
مبانی بیشتر شامل مراحل سهگانه Inbound Marketing بود، جذب (Attract)، درگیر کردن (Engage)، رضایت و خوشحالی (Delight) یک سوال مفهومی اینجا داشت، یک سناریو توضیح داده بود، سناریو این بود (خلاصه مینویسم)
یک نفر میخواد مهارتش را بیشتر کنه، میره گوگل سرچ میکنه و چندتا لینک نظرش را جلب میکنه، اینجا یعنی عمل Attract انجام شده ✅ و بعد کلیک میکنه وارد سایت میشه، پیشنهاد محتوا میبیه ولی مطمئن نیست، دکمه چت آنلاین را میبینه و کلیک میکنه تا سوال بپرسه، این خلاصه سناریو بود
🔰 سوال این بود که الان این فرد درچه مرحلهای از بازاریابی هست؟ جواب درست Engage بود چون وارد سایت شده و یک اقدامی انجام داد، این یه نمونه از سوالات مفهومی بود 💯
- Building a Content Creation Framework
- How to Find the SEO Strategy that Fits Your Business
- Improving Website Performance
- Creating Quality Blog Content Your Audience Loves to Read and Share
- How to Create a Successful Video Marketing Strategy
- Developing a Social Media Strategy
- Introduction to Paid Search Advertising
- Creating a High-Performing Email